Paginabegin

Veelgestelde vragen

We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met ons verkoopteam. We helpen je graag verder.

Bestellen

Hoe bestel ik bij Elbo Technology?

Heb je al een account voor ons productenportaal? 
Log in en bestel eenvoudig online. Je ziet meteen jouw specifieke prijs. Plaats de gewenste producten in je winkelmand, kies het bezorgadres en verstuur je bestelling. Je betaalt op rekening. De factuur ontvang je na verzending, op het opgegeven factuuradres.  

Eerder iets besteld? Die order kun je gemakkelijk opnieuw bestellen.  

Nog geen account? 
Vraag een account aan of neem contact met ons op via 040 – 26 79 888 om telefonisch te bestellen. 

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen of bestellen?

Heb je problemen met inloggen of bestellen? 
Neem gerust contact op met ons verkoopteam. We helpen je graag verder. 

Bel ons op 040 – 26 79 888 
Mail naar: verkoop@elbotechnology.nl 

Je kunt je bestelling ook telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven.

Zie ik mijn specifieke prijzen in de webshop?

Ja, wanneer je bent ingelogd zie je bij elk product jouw nettoprijs (inclusief korting). 
In de winkelwagen krijg je een volledig overzicht van de brutoprijzen, jouw korting, nettoprijzen en 21% btw. 

Betalen

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Je betaalt bij ons op rekening. De factuur sturen we naar het opgegeven factuuradres en we hanteren een betaaltermijn van 30 dagen.  

Wat is de betalingstermijn voor facturen?

De betalingstermijn is 30 dagen vanaf de factuurdatum. Je ontvangt de factuur op het opgegeven factuuradres.

Verzending & levering

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Als het product op voorraad is, leveren we meestal de volgende werkdag en anders altijd binnen twee werkdagen. Je bestelling wordt verzonden via DHL.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 15 per bestelling. Bestellingen boven de € 250 worden gratis verzonden.

Is spoedlevering mogelijk?

Wil je je bestelling extra snel ontvangen? 
Neem dan even contact met ons op via 040 – 26 79 888.  

Bij bestellingen vóór 15:00 uur bieden we express levering aan: bezorging de volgende werkdag vóór 11:00 uur op jouw locatie in Nederland. 
Voor deze service rekenen we €15 exclusief btw.

​Retourneren ​& garantie

Wat moet ik doen als een artikel defect is of gebreken vertoont?

Neem bij een defect artikel altijd eerst contact op met onze technische helpdesk: 

E-mail 
helpdesk@elbotechnology.nl 

Telefoon
Helpdesk Woningbouw: 040 – 267 98 93  
Helpdesk Utiliteit: 040 – 267 98 90 

We bekijken het probleem samen. Is het defect bevestigd? Dan kun je het aanmelden via verkoop@elbotechnology.nl. Is het artikel binnen de garantietermijn defect geraakt? Dan ontvang je direct een vervangend artikel. Ook ontvang je van ons een RMA-aanvraagformulier dat je samen met het defecte artikel binnen 21 dagen naar ons terugstuurt.  

Functioneert het artikel niet meer als gevolg van val-, stoot-, of vochtschade? Dan valt dit niet onder de garantie. 

Voor verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten geldt alleen de wettelijke garantie. Onze eigen termijn van maximaal 2 jaar is hierop niet van toepassing. 

Artikelen uit de garantievoorraad zijn van bovenstaande uitgesloten. Voor deze artikelen geldt een andere garantietermijn. 

Belangrijk:
Stuur het defecte artikel binnen 21 dagen retour. Hebben we het niet op tijd binnen? Dan brengen we de kosten van het vervangende artikel in rekening. 

Hoe kan ik ongebruikte artikelen retourneren?

Heb je ongebruikte artikelen over van een project? 
Als ze nog in de originele verpakking zitten en ongebruikt en onbeschadigd zijn, kun je ze bij ons aanmelden voor retour. Vermeld hierbij het factuurnummer van de bestelling.

Mail naar verkoop@elbotechnology.nl 
Of bel ons op 040 – 267 98 88.

Na je aanmelding ontvang je binnen twee werkdagen een retourorderbevestiging. Voeg deze toe aan je retourzending. Na controle van de artikelen ontvang je – bij goedkeuring - binnen vijf werkdagen een creditfactuur. 

Let op: we rekenen verwerkingskosten voor retourzendingen.
  • Binnen 6 maanden na factuurdatum: €35 verwerkingskosten (excl. btw). 
  • Tussen 6 en 12 maanden: 10% restockingkosten over het bruto totaalbedrag (minimaal €35, excl. btw).

Welke kosten zijn verbonden aan het retourneren?

Voor retourzendingen rekenen we de volgende verwerkingskosten:
  • Binnen 6 maanden na factuurdatum: €35 verwerkingskosten (excl. btw). 
  • Tussen 6 en 12 maanden: 10% restockingkosten over het bruto totaalbedrag (minimaal €35, excl. btw).

Hoe verloopt het retourproces?

  1. Meld je retour aan via telefoon: 040 – 267 98 88, of e-mail: verkoop@elbotechnology.nl. 
  2. Je ontvangt binnen twee werkdagen een retourorderbevestiging. 
  3. Voeg deze bij de artikelen die je terugstuurt. 
  4. Na ontvangst controleren wij de producten. 
  5. Bij goedkeuring volgt binnen 5 werkdagen een creditfactuur.

Wat valt onder de garantie?

Gaat een artikel binnen de garantietermijn defect? Dan ontvang je van ons direct een vervangend artikel. 

Functioneert het artikel niet meer als gevolg van val-, stoot-, of vochtschade? Dan valt dit niet onder de garantie.  

Voor verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten geldt alleen de wettelijke garantie. Onze eigen termijn van maximaal 2 jaar is hierop niet van toepassing. 

Artikelen uit de garantievoorraad zijn van bovenstaande uitgesloten. Voor deze artikelen geldt een andere garantietermijn. 

Account & registratie

Hoe kan ik een account aanmaken voor de webshop?

Het is helaas niet mogelijk om zelf een account aan te maken voor onze webshop.  
Wil je toegang? Vraag dan eenvoudig een account aan via het aanvraagformulier.  

Na ontvangst van je aanvraag maken we zo snel mogelijk een account voor je aan. Je ontvangt de inloggegevens per e-mail.

Waarom kan ik niet zelf een account aanmaken?

We werken met een aanvraagprocedure zodat we jouw bedrijfsgegevens correct kunnen verwerken en het juiste prijsprofiel aan je account kunnen koppelen. Zo zorgen we ervoor dat je vanaf je eerste bestelling profiteert van de juiste prijzen en service.

Hoe lang duurt het voordat mijn accountaanvraag verwerkt is?

We verwerken accountaanvragen binnen 1–2 werkdagen. Zodra je account is aangemaakt, ontvang je per e-mail je inloggegevens en instructies om direct aan de slag te gaan.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Je ontvangt dan een e-mail met instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Kan ik meerdere gebruikers toevoegen aan het account van mijn bedrijf?

Ja, dat kan. Neem contact op ons verkoopteam via verkoop@elbotechnology.nl of bel 040 – 267 98 88 en geef door welke collega’s toegang nodig hebben. Wij voegen hen toe aan het bedrijfsaccount, elk met een eigen inlog.  

Zelf collega’s toevoegen, verwijderen of beheren is helaas niet mogelijk. Wil je iemand uit het account laten verwijderen? Neem dan ook contact op met ons verkoopteam. We helpen je hier graag bij.

Veelgestelde vragen

We hebben de meest gestelde vragen voor je op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met ons verkoopteam. We helpen je graag verder.

Bestellen

Hoe bestel ik bij Elbo Technology?

Heb je al een account voor ons productenportaal? 
Log in en bestel eenvoudig online. Je ziet meteen jouw specifieke prijs. Plaats de gewenste producten in je winkelmand, kies het bezorgadres en verstuur je bestelling. Je betaalt op rekening. De factuur ontvang je na verzending, op het opgegeven factuuradres.  

Eerder iets besteld? Die order kun je gemakkelijk opnieuw bestellen.  

Nog geen account? 
Vraag een account aan of neem contact met ons op via 040 – 26 79 888 om telefonisch te bestellen. 

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen of bestellen?

Heb je problemen met inloggen of bestellen? 
Neem gerust contact op met ons verkoopteam. We helpen je graag verder. 

Bel ons op 040 – 26 79 888 
Mail naar: verkoop@elbotechnology.nl 

Je kunt je bestelling ook telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven.

Zie ik mijn specifieke prijzen in de webshop?

Ja, wanneer je bent ingelogd zie je bij elk product jouw nettoprijs (inclusief korting). 
In de winkelwagen krijg je een volledig overzicht van de brutoprijzen, jouw korting, nettoprijzen en 21% btw. 

Betalen

Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Je betaalt bij ons op rekening. De factuur sturen we naar het opgegeven factuuradres en we hanteren een betaaltermijn van 30 dagen.  

Wat is de betalingstermijn voor facturen?

De betalingstermijn is 30 dagen vanaf de factuurdatum. Je ontvangt de factuur op het opgegeven factuuradres.

Verzending & levering

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Als het product op voorraad is, leveren we meestal de volgende werkdag en anders altijd binnen twee werkdagen. Je bestelling wordt verzonden via DHL.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten bedragen € 15 per bestelling. Bestellingen boven de € 250 worden gratis verzonden.

Is spoedlevering mogelijk?

Wil je je bestelling extra snel ontvangen? 
Neem dan even contact met ons op via 040 – 26 79 888.  

Bij bestellingen vóór 15:00 uur bieden we express levering aan: bezorging de volgende werkdag vóór 11:00 uur op jouw locatie in Nederland. 
Voor deze service rekenen we €15 exclusief btw.

​Retourneren ​& garantie

Wat moet ik doen als een artikel defect is of gebreken vertoont?

Neem bij een defect artikel altijd eerst contact op met onze technische helpdesk: 

E-mail 
helpdesk@elbotechnology.nl 

Telefoon
Helpdesk Woningbouw: 040 – 267 98 93  
Helpdesk Utiliteit: 040 – 267 98 90 

We bekijken het probleem samen. Is het defect bevestigd? Dan kun je het aanmelden via verkoop@elbotechnology.nl. Is het artikel binnen de garantietermijn defect geraakt? Dan ontvang je direct een vervangend artikel. Ook ontvang je van ons een RMA-aanvraagformulier dat je samen met het defecte artikel binnen 21 dagen naar ons terugstuurt.  

Functioneert het artikel niet meer als gevolg van val-, stoot-, of vochtschade? Dan valt dit niet onder de garantie. 

Voor verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten geldt alleen de wettelijke garantie. Onze eigen termijn van maximaal 2 jaar is hierop niet van toepassing. 

Artikelen uit de garantievoorraad zijn van bovenstaande uitgesloten. Voor deze artikelen geldt een andere garantietermijn. 

Belangrijk:
Stuur het defecte artikel binnen 21 dagen retour. Hebben we het niet op tijd binnen? Dan brengen we de kosten van het vervangende artikel in rekening. 

Hoe kan ik ongebruikte artikelen retourneren?

Heb je ongebruikte artikelen over van een project? 
Als ze nog in de originele verpakking zitten en ongebruikt en onbeschadigd zijn, kun je ze bij ons aanmelden voor retour. Vermeld hierbij het factuurnummer van de bestelling.

Mail naar verkoop@elbotechnology.nl 
Of bel ons op 040 – 267 98 88.

Na je aanmelding ontvang je binnen twee werkdagen een retourorderbevestiging. Voeg deze toe aan je retourzending. Na controle van de artikelen ontvang je – bij goedkeuring - binnen vijf werkdagen een creditfactuur. 

Let op: we rekenen verwerkingskosten voor retourzendingen.
  • Binnen 6 maanden na factuurdatum: €35 verwerkingskosten (excl. btw). 
  • Tussen 6 en 12 maanden: 10% restockingkosten over het bruto totaalbedrag (minimaal €35, excl. btw).

Welke kosten zijn verbonden aan het retourneren?

Voor retourzendingen rekenen we de volgende verwerkingskosten:
  • Binnen 6 maanden na factuurdatum: €35 verwerkingskosten (excl. btw). 
  • Tussen 6 en 12 maanden: 10% restockingkosten over het bruto totaalbedrag (minimaal €35, excl. btw).

Hoe verloopt het retourproces?

  1. Meld je retour aan via telefoon: 040 – 267 98 88, of e-mail: verkoop@elbotechnology.nl. 
  2. Je ontvangt binnen twee werkdagen een retourorderbevestiging. 
  3. Voeg deze bij de artikelen die je terugstuurt. 
  4. Na ontvangst controleren wij de producten. 
  5. Bij goedkeuring volgt binnen 5 werkdagen een creditfactuur.

Wat valt onder de garantie?

Gaat een artikel binnen de garantietermijn defect? Dan ontvang je van ons direct een vervangend artikel. 

Functioneert het artikel niet meer als gevolg van val-, stoot-, of vochtschade? Dan valt dit niet onder de garantie.  

Voor verbruiksvoorwerpen die onderhevig zijn aan slijtage zoals lampen, batterijen of losse componenten geldt alleen de wettelijke garantie. Onze eigen termijn van maximaal 2 jaar is hierop niet van toepassing. 

Artikelen uit de garantievoorraad zijn van bovenstaande uitgesloten. Voor deze artikelen geldt een andere garantietermijn. 

Account & registratie

Hoe kan ik een account aanmaken voor de webshop?

Het is helaas niet mogelijk om zelf een account aan te maken voor onze webshop.  
Wil je toegang? Vraag dan eenvoudig een account aan via het aanvraagformulier.  

Na ontvangst van je aanvraag maken we zo snel mogelijk een account voor je aan. Je ontvangt de inloggegevens per e-mail.

Waarom kan ik niet zelf een account aanmaken?

We werken met een aanvraagprocedure zodat we jouw bedrijfsgegevens correct kunnen verwerken en het juiste prijsprofiel aan je account kunnen koppelen. Zo zorgen we ervoor dat je vanaf je eerste bestelling profiteert van de juiste prijzen en service.

Hoe lang duurt het voordat mijn accountaanvraag verwerkt is?

We verwerken accountaanvragen binnen 1–2 werkdagen. Zodra je account is aangemaakt, ontvang je per e-mail je inloggegevens en instructies om direct aan de slag te gaan.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina. Je ontvangt dan een e-mail met instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Kan ik meerdere gebruikers toevoegen aan het account van mijn bedrijf?

Ja, dat kan. Neem contact op ons verkoopteam via verkoop@elbotechnology.nl of bel 040 – 267 98 88 en geef door welke collega’s toegang nodig hebben. Wij voegen hen toe aan het bedrijfsaccount, elk met een eigen inlog.  

Zelf collega’s toevoegen, verwijderen of beheren is helaas niet mogelijk. Wil je iemand uit het account laten verwijderen? Neem dan ook contact op met ons verkoopteam. We helpen je hier graag bij.